by aida | august 6, 2017 4:43 pm
De la bun-început este important de precizat, în legătură cu procedura de obţinere a unui paşaport, faptul că cererile pentru obţinerea unui paşaport electronic simplu ori paşaport electronic temporar se completează numai în incinta biroului specializat. Autorităţile chiar atrag atenţia în mod expres – nu completaţi astfel de cereri în afara punctului de lucru! În acest sens, cererile de eliberare a paşaportului se tipăresc automat în incinta ghişeului, pentru a fi completate apoi de solicitanţi, urmând a fi depuse odată cu celelalte acte necesare.
Actele necesare
Pentru obţinerea paşaportului electronic simplu ori paşaportului simplu temporar sunt necesare, în afara cererii, despre care tocmai am amintit, si o serie de acte, după cum urmează :
Unde se plătesc taxele
Începând din data de 6 iulie 2016, procedura de plată a taxelor are un cu totul alt mecanism, în privinţa paşapoartelor electronice simple şi a paşapoartelor simple temporare. Se pate deci plăti prin mai multe mijloace.
O altă casierie se află în Sectorul 2, pe Şoseaua Pipera nr. 49.
După ce aţi plătit, aveţi nevoie de documente care să certifice achitarea taxelor. Aceste documente sunt următoarele :
De reţinut este şi faptul că pe documentul care dovedeşte achitarea taxei trebuie să fie înscrise anumite informaţii. Beneficiar – Instituţia Prefectului Bucureşti. Banca beneficiarului – Trezoreria Sectorului 5. CUI/CNP 4267125.
Pe acelaşi document trebuie să fie înscrise date despre solicitant. Numele şi prenumele, tipul paşaportului solicitat, vârsta, tipul de paşaport.
Tarife eliberare paşaport
Noua legislaţie în domeniu, respectiv Legea 1 din 2017, care a eliminat o serie de taxe şi tarife începând cu 1 februarie 2017, prevede sumele plătite pentru diversele tipuri de paşapoarte.
Restituirea banilor
Conform legii, dacă serviciul solicitat nu a fost prestat, în cazul paşapoartelor electronice ori temporare, banii plătiţi vor fi restituiţi. În acest sens, cel care a solicitat paşaportul se va adresa în scris Instituţiei Prefectului Bucureşti.
Cererea va fi însoţită de dovada achitării taxei, în original, şi va fi depusă la Registratura aflată în Piaţa Presei Libere nr.1, Corp B, din Sectorul 1. La aceeaşi adresa vor fi restituiţi şi banii, la casierie. Banii pot fi restituiţi şi prin virament, în contul indicat de solicitant.
Source URL: https://www.stiriutile.ro/procedura-de-obtinere-unui-pasaport-simplu/
Copyright ©2025 Stiri Utile unless otherwise noted.